Translate

dijous, 23 d’octubre del 2014

Ampefy

Llac Itasy
Es un llac d'embassament a causa d'una colada volcànica que barrà el pas al riu fa 8000 anys. Els llacs d'aquest tipus tenen un contorn molt irregular. Aquest és preciós, blau, envoltat de camps verts i amb moltes entrades i illes.
Vaig fer una caminada d'uns 15 quilòmetres pel voltant, no el vaig pas resseguir tot ni de bon troç. Vaig passar estones a la vora del llac, altres per dins de poblets i pel mig de conreus. En alguns poblets vaig estar xerrant amb la gent.
Ahir vaig anar a la capital del districte de nom impronunciable Tsiroanomandidy.
Hi havia mercat i també mercat de cebús. Vaig estar una bona estona recorrent-lo i xerrant amb els homes d'ètnia bara, no hi havia pas dones fent transaccions.
El paissatge, tant a Ampefy on estic alotjada, al costat del llac, com al trajecte de 120 quilòmetres per anar al mercat, és impresionant, tot ple de cons volcànics, encara que sense cap arbre i amb greus ferides causades per l'erosió. Es veuen molts trossos cremats ja que els habitants fan cremes en especial aquesta època abans de les plujes, per tenir herba verda per menjar els cebús.
 El llac

   
Picant una mena d'albergínies vermelles i petites per fer un condiment

   

   
El mercat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada